Klar Parat Påske

Det kan være udfordrende på vægten, når der melder sig en ferie. Vi giver her tip til at få en god påske uden vægtstigning.

Påskefrokost:
Er faktisk ikke så tossede. Der er meget protein og forholdsvis lidt kulhydrat. Men der mangler noget ret væsentligt, nemlig grøntsagerne. Planlæg hvordan du indhenter det tabte, så du ikke mister flere dage uden grønt. Er det umuligt, så tag HUSK el. sylliflor med og spise 2-4 måleskeer om dagen, så giver du stadig tarmen gode fibre og holder dig bedre mæt.

Søvn:
Det er ferie, så du skal huske at få sovet og nyde roen. Husk at gear ned og lav ikke alt for mange aftaler. Egenomsorg - du skal holde overblik og ro, det kræver faktisk tid.

Hold din kondi:
Selvom om du er i sommerhus eller på hotel eller bare der hjemme, så kan du sagtens lave lidt helkropstræning og på den måde holde dig fit. Det behøver ikke være vildt, det skal bare gøres.
Brug fx. denne meget simple video. Hun ser måske lidt vild ud, men det er faktisk ok simple øvelser.

Den søde tand:
Vælg dine nydelser ud og hav altid mørk chokolade 70% med dig overalt.
Mærk efter og tag en ekstra kop te, det er ofte 10 min. du skal overleve, så er behovet forsvundet igen.

Rigtig god påske derude…..