Småspiseri skyldes ofte for lidt protein

PART_1528908674445.jpg

For det meste er det proteinindholdet i dagen, der er skyld i alt for meget snacking mellem måltiderne. 
Protein er det, der mætter os bedst og længst og rygraden i vores stabile blodsukker. Når du fx kun får spist en grovbolle til morgen og en salat til frokost, vil du ofte blive træt og styret af den søde tand om eftermiddagen og sen aften.
Du har brug for ca. 1g protein pr. kg legemsvægt pr. dag. Skal du tabe dig, vil det ofte være en fordel at skrue op på 1,2g. 
Vejer du fx. 85 kg har du brug for 85g protein hver dag. De fleste vi møder spiser faktisk kun 50g protein pr. dag og kan rapporterer om træthed og søde tænder hver eftermiddag og aften. 

Her finder du mest protein:
Whey 100 proteinpulver: 70g/100g
Cheasy 20+ 30g/100g
Parmesan: 30g protein/100g
Kød, magert og fisk: 20g protein/100g
Bælgfrugter: 20g/100g
Mozarella: 20g/100g
Skyr: 10-12g/100g
Hyttetost 12g/100g
Græsk yoghurt 2%: 8g/100g
Æg 7g/pr. stk. 

Tjek fx din aftensmad. Her skal du spise ca. 150g kød/fisk. Se foto af hvor mange frikadeller det bliver til (6 stk.)