20180903_091652.jpg

Tilmeld dig på info@frkskrump.dk

Du skal i form, men du har svært ved, at få det til at ske. Du vejer for meget og din krop vil egentlig ikke.

Måske kan du, hvis vi hjælper dig.
Henover 12 mdr. tester vi din kondition, styrke og måler dit blodsukker og kolesterol. Nu har du en grund til at træne regelmæssig - nemlig at forbedre dig frem til næste fysiske test.
Målet er ikke, at du skal holde af at bevæge dig, men at du simpelthen bare får det gjort.  

Praktiske informationer

Læs nedenfor og ring 39 65 11 65 hvis du har spørgsmål om projektet. 
Tilmeld dig på info@frkskrump.dk

De 12 måneder:
Hver gang patienterne møder ind, foretages følgende: Målinger af vægt, fedtprocent, muskelmasse, kolesterol, faste glucose. Fysisk test med test af kondition på bibtest el. steptest, styrke ved måling af planke, wall-sit, armstræk og mavebøjninger.

Opstart: Fredag d. 28. september og lørdag d. 29. september. Blodprøver og fysisk test.
Efter 1 md. Fredag d. 23. november 2018
Efter 2 mdr. Fredag d. 25. januar 2019
Efter 2 mdr. Fredag d. 22. marts 2019
Efter 3 mdr. Fredag d. 14. juni 2019
Efter 3 mdr. Fredag d. 27. september 2019  
STED: Aurehøjvej 12. 2900 Hellerup.
Tid: Fra kl. 7.00 og frem.  

Hvad er træning
Du træner, når du får sved på panden og din puls stiger. Du kan ikke snakke, men må ‘hive’ efter vejret.

Minkondi.dk
Her kan deltagerne finde gode træningsapps, træningsprogrammer og videoer som tager højde for, at kroppen er i dårlig form, skadet og ikke har lyst til at træne. Siden fungerer som inspiration til selvtræning.
Patienterne skal træne i deres træningscenter eller derhjemme. Patienten må gerne booke personlig træning og på anden vis få hjælp til at øge deres træningsniveau.
Patienterne kan frit vælge hvilken som helst træning og har selv ansvar for at træne regelmæssigt, samt at øge niveauet.

Formål:
At undersøge om regelmæssig testning og måling kan vedholde træning henover 12 mdr.

Målgruppe:
Patienter der ikke opfylder sundhedsstyrelsens anbefalinger om 30 min. træning dagligt OG Som har et BMI over 25. Antal pladser: Max. 50 personer.

Mål:

  • At forbedre kondition og styrke
  • At forbedre faste glukose
  • At forbedre HDL/TG

Metode:
Patienter tilmeldes gratis til minkondi.dk projektet, hvis de lever op til kriterierne om IKKE at kunne leve op til sundhedsstyrelsen anbefalinger for daglig træning og har et BMI over 25.
Patienterne startes op med målinger af vægt, fedtprocent, muskelmasse, kolesterol, faste glucose.

Herefter foretages fysisk test med test af kondition på bibtest el. steptest, styrke ved måling af planke, wall-sit, armstræk og mavebøjninger.

Patienterne vejledes i at vælge træning ud og træne min. 3 gange om ugen.

 

 

 

Data:
Patienternes data er fortrolige kun angivet ved navn. Alle data er er fysiske og vil være opbevaret på aflåste kontorer hos Frk Skrump. Alle ansatte hos Frk Skrump vil have fysisk adgang til data, samt Personlig Træner Jeppe Just og Professor Svend Lindenberg. 
Frk Skrump har ret til at offentliggøre resultaterne, men uden angivelse af personlige data.

Teamet bag:
Frk Skrump
Personlig træner Jeppe Just
Professor dr. med. Svend Lindenberg