12 ugers boostkur og løbe-skole

... jeg har allerede tabt 7 kilo.. men det bedste er at jeg taget styringen i mit eget liv..

Målet var livsstilsændring og en fysisk stræk krop
Kamilla ønskede at lave en livsstilsforandring, som kunne give et vægttab efter tredje barn - men vigtigst var det at komme i løbeform og at blive fysisk stærk.
Kamilla har altid gerne ville løbe, men blev hurtigt forpustet og mistede modet.
Som det første i hendes livsstilsprojekt gik hun i gang med at løbetrænet med Majbritt 1 gang pr uge, i det fri. Der var fokus på løbeteknik, intervaltræning, og distanceløb - og at have det sjovt.
I forhold til kosten var der kun fokus på stabilt blodsukker, ikke noget med få kalorier eller forbud.
Tvært i mod skulle Camilla lære at spise langsomme kulhydrater i forbindelse med træning for at få det optimale ud af den. En vane der var alt for indgroet fra tidligere slankekure.

Er blevet stærkere og lettere
Det har virket:  Løbetræningen med Majbritt har virkelig gjort en stor forskel...I dag løber Camilla gerne 5 kilometer uden at føle at kroppen er helt brugt. Derudover har Camilla trænet efter Frk Skrumps træningsvideoer og i klinikken, ca 2 gange pr uge. Et resultatet der viser sig tydeligt på målebåndet og fedtprocenten. Taljemålet er faldet mere end 10 cm og fedtprocenten er faldet knap 7%.

Kosten - som næste del af projektet
Da Camillas grundform var på plads gik vi igang med at indføre boostkuren efter principperne: Frk Skrump 10 ugers boostkurDet bedste ved boostkuren er i følge Camilla at der er plads til at gå ud med veninderne og lave almindelige aftensmadsretter som pasta og kødsovs. boller i karry osv.

Planlægning er afgørrende
Som en del af Frk Skrumps koncept udfyldte Camilla, før første møde, et spørgeskema, hvor det var tydeligt at madindkøb og madplanlægning var en stor del af de kilo hun sloges med. Derfor fik hun også hjælp til at sætte madplaner i system, fik lavede sig en indkøbsliste og oprettet en konto ved nemlig.com. I dag kører hverdagen med 3 børn meget nemmere og familien får i højere grad grøntsager end tidligere. Som en del af denne planlægning tog vi selvfølgelige hensyn til individuelle behov og madpræferencer.

Læs meget mere om Camillas historie.
Tak til Fitliving for denne artikel: Læs artiklen her